HTML

Highgate-i napok

Friss topikok

  • ZmanUK: -h :) (2009.05.27. 16:49) Anglia-korut
  • ZmanUK: Hat Manchester helyett Liverpoolt ajanlanam, mert Manchesterben nincs semmi latnivalo ... (2009.05.14. 17:31) Jahj, ez a csodalatos Andi!
  • vényesssy: Jó volt újra látni a hangodat-pazar szinesztézia mely téged idéz! Mindent bele! (2009.05.08. 12:36) Hosszu-hosszu ido utan megint...
  • Qsz: Neked is boldog húsvétot Krosztonkám!! Most végre behoztam blogos lemaradásomat:-D Jó kis szombate... (2009.04.11. 23:13) Husvet elott
  • Psyman: Nem a G20 csúcs miatt tüntetnek? Londonban találkozik a világ 20 vezető gazdasági hatalmának vezet... (2009.04.02. 00:52) Wohoo

Linkblog

Mai nap a nagy Nap! Emma 17!!!

2008.10.14. 14:24 chrisie

Hulla faradt vagyok. :S Akkora rohanas van, hogy most is ezeregy mas dolgot csinalnek ahelyett, hogy irok. (pl aludnek) De megiscsak annyi minden tortenik hogy nem lehet nem elmeselni.

Penteken este vigyaztam a Lulura mint mondtam, de a Diana atjott hozzank es mikor a tobbiek megerkeztek mi elmentunk. :D Talaltunk vmi Jazz pubot es oa behuzodtunk beszelgetni. Jot dumaltunk a vallasrol. O elmeletileg muzlim mert Afganisztani, de nem gyakorolja a vallasat. De hisz vmi Istenben. :) Jot vitatkoztunk arrol, hogy az emberek kotelessegbol vagy joszantukbol jarnak-e templomba. Asszem nem sikerult meggyoznom hogy onszantukbol. :D De abban megegyeztunk, hogy egy kicsit visszataszito, hogy itt hogy nyomatjak a templombajarast/vallasossagot. Valszeg nem minden csalad ilyen, de Streetsek nagy misszionariusok. Szeretnek az egesz vilagot megteriteni, es a St. James templomba jaratni. Valoszinuleg ez valahol jo. Mert tenyleg terjeszteni kell az "oromhirt" es mindenkit megismertetni vele, de kicsit agyramenos ahogy ok csinlajak itt. Valoszinuleg az is belejatszik, hogy en total az ellenkezojebe nottem fel. Vallasosak vagyok de ez vmilyen szinten maganugy, nem annyira teritgetunk, inkabb csak aszerint elunk. Mar amennyire tudunk. :D Itt ugy erzem majdhogynem semmi vallasi maganeletet nem hagynak az embernek. Majdem minden alkalommal szobakerul a vallas, ha egy kicsit is hosszabban beszelgetunk. [Nem tudom mi a normalis.]

Kicsit fura nekem ez az egesz. Itt neha ugy erzem az embereknek nincsenek mely gondolataik, nagyon atelt elmenyeik, komoly baratsaguk... Persze most altalanossagban beszelek pedig nem sok embert ismerek. Lehet hogy ez csak lokalis. Es az is lehet hogy en latom rosszul. Mindenesetre... egyszerubb ha peldakat mondok. A templomban minidg ugy erzem, hogy nagyon a foldi dolgokhoz ragaszkodunk. Valahogy nincs meg az a foldontuli, transzcendens hangulat a misen. Es minden alkalommal sokat beszelunk a penzrol es az adomanyokrol amit a templomnak lehet adni. Ez komolyan aggaszto. Az embereknek ugy erzem nincs meg az egeszseges Isten-kapcsolatuk. Csak probalnak valahogy vallasosan elni, ami naluk azt hiszem a szep eletet jelenti. Mert nekem a vallasos elet azt jelenti, hogy szemelyes kapcsolatod van [ugy ahogy] Istennel es ebbol kifolyolag elsz "szep eletet". Nem akarok sokat errol beszelni mert biztos egyesek agyara megyek ezzel. De nyugodtan at lehet ugrani a bekezdest! Ennek a kapcsolatnak a hianya szerintem abbol is latszik, hogy a miseken egyaltalan nincsidod arra, hogy szemelyesen imadkozz. [Ha van az is eszeveszett rovid ido.] Es amikor voltam multkor a keddig imadsagon tulajdonkepp akkor is megmondtak, hogy miert imadkozzunk. [Azt a reszet nem is elveztem annyira.] Egy szoval nem szemelyesen imadkoznak, hanem megmondjak, hogy miert imadkozz... (persze-persze, tudom, attol meg lehet szemelyes... de olyan temaban amiben jaratos sem vagy es meg cska erdekelt sem... nehez eset) Szoval azt erzem, hogy mindenkit teritenek, de ok maguk sem tudjak igazan megelni a vallasukat.

Most ez jo hulyeseg. Ugy beszelek mintha en tudnam a frankot. Nem. Egyaltalan nem tudom mi a helyes. Valszeg az o utjuk sem rossz, csak nekem furcsa. Mindenkinek megvan a maga osvenye a mennybe. ;)

Masik pelda. Emmanak volt szombat este szulinapi partyjak. Meghivott vagy 10 embert. Mondtak nekem,hogy nem kell aggodni, minden rendben lesz, mert mindki aki jon Emma legjobb baratja. Kerdem en: "Emma neked ilyen sok legjobb baratod van? Nekem csak korulbelul 2-3." Caroline valasza: "Igen, mert Streets girl!". :O Mivan??? Jo de szerintem egy embernek nem lehet 10 legjobb baratja!!! Oszinten ez meg a legjobbakkal sem esik meg. Szoval azt hiszem nekik kicsit mas fogalmuk van a legjobb baratrol... Szamomra logikus kovetkeztetes ebbol a tenybol, hogy valoszinuleg kicsit felszinesek a kapcsolataik.

Ez csak egy hosszura sikerult kitero volt. :D Pentek este Diana vegul nalunk aludt. :D Kiraly!!! Aztan szombaton csodalatosan szep idonk volt. Setalgattunk egy kicsit. Hazakisertem aztan visszagyalogoltam. Este ugy Emma partyzott. Nem kellett kulonosebben segitenem...

Vasarnap egy iskolai kirandulasra mentem. Beoritettem par embert hogy menjunk el, igy eleg jo tarsasag volt. Nagy szerencsenkre az ido nyari volt. Nem tulzok ujjatlanba megsultem!!! Csodalatosan szep volt! London egy reszet jartuk be. Hampstead Heath volt a kiindulas es Kenwood a vegallomas. Gondolom nem sokat mond nektek. :D Hampstead Heath London gazdagnegyede. De itt el a legtobb ertelmisegi is. Erdekes kombinacio. Sok cigany is el itt, az itteniek (mar hampstead heath-iek) szeretik oket, mert szinesebbe teszik a kulturat. HH kicsit olyan mint egy darabka videk a varos kozepen. Oriasi nagy fuves, tavas parkja van. A kozepen a Kenwood kastellyal. Csomo hires ember hazat lattuk, pl Keats-et, Orwell-et... Lattuk egy gyilkossagi helyszint. A lovesek nyomai meg mindig ott vannak a falon. Egy no meggyilkolta -az amugy eleg aggressziv, es bunozo- szeretojet mert folyton megcsalta es nem bant vele jol. Mellesleg a csaj is csalta a pasit. Mindenesetre a lany lelotte (kerdeses, hogy nem-e egy alvilagi krapek berelte fel, vagy vette ra a gyilkossagra). A lanyt halalraiteltek. Persze az itelet elott elegge kiborult, hogy nem akar meghalni, de vegrehajtottak az iteletet, de a londoniak annyira megrendultek ezen az eseten, hogy eltoroltek a halalbuntetest. Ez volt az uccso. 

Nagyon sok tortenelmi infot kaptunk (persze en rogton elfelejtem a ilyeneket...). De van egy kulonosen erdekes, amibol az is kiderul, hogy a Harry Potterben miert a 9 es haromnegyedik vaganyrol indul a vonat. :D Volt az icenusoknak egy Boudicca nevu kiralyneja Britanniaban. (Ne kerdezzetek mi a csoda az az iceneus mert nem tudom.) Ferje uralkodasa alatt a romaiak megtamadtak az orszagot. Eleg jol idozitett tamadas volt mert az angol sereg eppen meglehetosen kimerult allapotban volt. Igy a romaiak nyertek. Boudicca szeme lattara meggyilkotalk a ferjet es ket lanyat, aztan ot elengedtek. Persze a volt kiralyne bosszut forralt a romaiak ellen, felvette a koronat es osszegyujtotte a britt seregeket. A romaiak ellen fordult, akik persze nem nagyon feltek tole, mondvan csak egy no. Tobb csatat megnyertek az angolok, de a vegso utkozetet elvesztettek. :S Boudicca nem akart a romaiak kezere kerulni ezert inkabb merget vett be es, hogy a teste se kerulhessen a romaiakhoz megkerte embereit, hogy szabdaljak fel a testet es az orszag kulonbozo pontjain szorjak szet. Londonban tortenetesen ket ilyen testresz is val [elmeletileg]. Egy HH-en, egy pedig a King's Cross alatt. Pontosabban a 9. es a 10. vagany kozott. :O Mivel ez egy ilyen magikus hely, ezert inditjak innen a 9 es haromnegyedik vaganyrol a Roxfort Expresszt. :D Kiraly. [Azert kicsit lehangolo, hogy ennyire megtervezett ez a dolog...]

Szoval a vasarnapom csodas volt. Azt az egyet leszamitva, hogy misere akartam menni. Tok idoben vege lett a kirandulasnak, gondoltam siman odaerek. Erre busz sztrajk volt es majdnem 2 oramba telt hogy odaerjek, ugy hogy normalisan kb sztem fel ora lett volna. Jo ideges voltam, mire odaertem vege volt. :D:D Halali. Azert beszelgettem egyet az emberekkel, es a Hannahval elmentunk egy kicsit kettecsken. Allati a csaj modert muveszetet tanult. Ezert ilyen furi. De nem nagyon tud vele igazan mit kezdeni.

Meg a hetfoi CCrol muszaj ejtenem 1-2 szot mert egy megdobbento emberrel talalkoztam. Egy spanyol 30 koruli ferfi volt a csapatomban. Egyszer parba kerultunk, hogy beszelgessunk, de vhogy nem a temarol beszeltunk, hanem elkezdunk a csaladrol diskuralni. Kerdeztem, hogy akar-e feleseget, gyerekeket. Aszondta soha! Soha nem akar meghazasodni. O ugy el, hogy ha van egy baratnoe akkor egyutt elnek, akar gyerekkekkel egyutt (szal volt ma "gyereke"), es amikor megunja a dolgot, elmulik a szerelem, nincs izgalom, szakit a baratojevel es tovabbal. De ezekkel a nokkel mindig jo kapcsolatokat apol, szal kb barmikor vissza is mehetne hozzajuk. Kb 20 ilyen no van egyenlore az eleteben. :O Nem akar meghazasodni, mert szerinte keptelenseg egy ember mellett leelni az eletet. De keresztenynek vallaj magat... Ez megint egy olyan eset, hogy "ne itelj, hogy ne itelhessenek..." De azert ez ut! Jo nagyot vitaztunk errol. En persze a hazassag oldalan altam. ;) Nem tudtuk meggyozni egymast, de o azt mondta, hogy majd sok ev mulva azt fogom mondani, hogy "talan annak a spanyol sracnak igaza volt". Hat nem tudom. Elkertem az e-mail cimet. Gondoltam majd minden evben irok neki, hogy hogy allok a hazassag teren, es ha majd meghazasodok, akkor arrol, hogy hogyan elek normalis eletet ugy hogy csak egy emberrel elek egyutt egy eleten at. :) Persze hiu abrand. Valszeg soha nem fogok neki, irni. De erdekes lenne, egy ilyen "probaljuk ki kinek van igaza" jatek.

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

https://uk-chrisie.blog.hu/api/trackback/id/tr39713442

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

ponponillo 2008.10.14. 19:24:54

Remélem neked lesz igazad! így a gimiből kikerülve rá kellett jöjjek,mennyire védett burokban éltem,és h mennyire nem gondolkodnak a korombeliek hasonlóan az életről...tudod mi akasztott ki egyszer nagyon? hogy egy csomó aupair még csak nem is tervezi h később saját gyereke legyen!ez vajon a munkája miatt alakult így?
amúgy Hamstead Heath egyike azoknak a ritka helyeknek,ahol tényleg természetközelbn érezheted magad,ergo nem hallod/látod az autókat.
Menj el majd a Holland parkba is!
süti beállítások módosítása