HTML

Highgate-i napok

Friss topikok

  • ZmanUK: -h :) (2009.05.27. 16:49) Anglia-korut
  • ZmanUK: Hat Manchester helyett Liverpoolt ajanlanam, mert Manchesterben nincs semmi latnivalo ... (2009.05.14. 17:31) Jahj, ez a csodalatos Andi!
  • vényesssy: Jó volt újra látni a hangodat-pazar szinesztézia mely téged idéz! Mindent bele! (2009.05.08. 12:36) Hosszu-hosszu ido utan megint...
  • Qsz: Neked is boldog húsvétot Krosztonkám!! Most végre behoztam blogos lemaradásomat:-D Jó kis szombate... (2009.04.11. 23:13) Husvet elott
  • Psyman: Nem a G20 csúcs miatt tüntetnek? Londonban találkozik a világ 20 vezető gazdasági hatalmának vezet... (2009.04.02. 00:52) Wohoo

Linkblog

Vizsga

2009.06.10. 19:11 chrisie

Kezdem a vizsgaval, mert tudom, hogy ugyis ez lenne az elso kerdes...

Szal ma megvolt a szobelim. Vicces volt, mert ugye metro sztrajk volt. Alltam a buszmegalloban, de a buszok meg nem alltak meg mert mind tele voltak. Kicsit ki voltam, hogy hogy fogok igy idoben odaerni. Foleg ugy, hogy oszinten nem is nagyon hagytam ra eleg idot. De aztan kififikaztam, hogy pont az en metro vonalam nagyjabol mukodott, szal elgyalogoltam a metrohoz es azzal mentem, onnan meg talaltam egy jo kis buszt, ami lassan de biztosan elvitt oda ahova akartam. Szal vegul tok idoben, sot koran odaertem. Ott aztan fesztelenul csevegtem ismerosokkel, mert ugye a sulibol tok sokan csinaltak ugyan akkor. Aztan egyszer csak megjelent a Diana, akinek kb 2 oraval kesobb volt a vizsgaja. Mondom, te meg mit keresel itt??? Mondta, idoben itt akart lenni, es a metro sztrajk miatt kicsit beparazott. :D Hihi, nagyon vicces. Korabban indult mint en es megis kesobb ert oda. Ehhez is tehetseg kell. :P Szal amikor lattak, hogy mi milyen jol elbeszelgetunk megkerdeztek, hogy akarjuk-e egyutt csinalni a vizsgat... hat mondtuk, ha mar igy alakult, akkor miert ne. Szal vegul egyutt csinaltuk... pozitiv es negativ oldalai is oltak a dolognak. Dianaval biztos volt, hogy megertjuk majd egymast, es segitunk majd, de viszont tudtam, hogy o sokkal jobban tud rizsazni mint en es sokkal jobb gondoatai vannak hulye kepekrol mint nekem.

Szal egyutt csucsultunk. A vizsgaztatok aranyosak voltak, minden ok volt. Nem is nagyon, sot alig izgultam. Dehat azert megse volt minden olyan egyszeru. Bar hasznaltam jo kis kifejezeseket, azert az egesz egy csoppet [tenyleg csak egy csoppet] akadozo volt. Kb ugy lehet leirni, hogy hulye kerdesekre hulye valasz. Hulye kepekrol meg meghulyebb gondolatok. De azert mondtam... neha osszegabalyodtak a mondataim, es nem igazan volt sztem tiszta mit akarok mondani, dehat nem baj. NAgyon extra jo nyelvtanokat sajna nem tudtam hasznalni, pedig eleg jo vagyok abban. Dehat hogy hasznalhatna az ember primitiv kerdesekben??? Nah mindegy, kicsit idegesito, hogy belekenyszeritenek egy total abnormalis szituba es ugy dontik el hogy tudok-e beszelni. Total nem alkot igaz kepet!!

Mindenki azt mondta, hogy nekem semmi bajom nem lesz a szobeli vizsgaval. Persze, mert en folyamatosan szovegelek, be sem all a szam, alt azert kell ramszolni, hogy maradjak mar csondben. De sajna ez nem ugyan az a szituacio. Kicsit idegesito.

Remelem azert a kiejtesem jo volt. Elfelejtettem ra odefigyelni, de ez csak jon mar zsigerbol. Azert fontos egy mert minden egyes ember ezzel kezdi, amikor velem beszel... Honnan vagy?? olyan erdekesen egyedi az akcentusod. Szal nem beszelek akcentus nelkul, de azert szepen jonnek a szavak. :) Komolyan!!! :D Tok jo. Multkor pl a metron ultem. Megint kicsit kavarodas volt, hogy melyik metro hova megy. Egy bacsika megkerdezte, hogy merre megy ez a vonat, igy aztan elkezdtunk beszelgetni. Aztan egy ido utan megkerdezte, honnan vagyok, mert az akcentusombol nem tudta kitalalni. ;) Tiszta vicces. Es aztan mondta, hogy nagyon graffitis a cipom. [Tudjatok az, amit magam festettem ossze.] Mondtam, hogy hat, igen, de azert nem vagyok vandal es a falakra nem festegetek. Mondta, hogy ilyet festegethetnek, mert ez nagyon boldogito. Azt is mondta, ez sokat elarul az egyenisegemrol! :D Jahj, nagyon kis cuki emberke volt! Tisztara feldobta a napomat! :D

Aztan multkor meg a templomban kezdtem el beszelgetni valakivel es o mondta, hogy milyen jo kis akcentusom van, es hogy honnan vagyok, mert nagyon egyedi. ;) Lehet igazabol, hogy az egyedi akcentus nem tul pozitiv jelzo, de en tokre elvezem. Mindenkiben tokre felveti a kerdest hogy vajon honnan vagyok. :D

Szal rem ez jol ment a vizsgan... De halljatok, felelmetes, rajottem, hogy vizsga szituban nekem total beblokkol a rovidtavu memoriam. Kerdeztek tolem valamit, ertettem, es aztan ket pillanat mulva mar nem emlekeztem, hogy mire kell valaszolni!! :O Felelmetes!!! Es ez sajna nem csak egyszer tortent... Hu, eloszor szerencsere mar elkezdtem valaszolni, es akkor csak folytattam a gondolatmenetet, attol fuggetlenul, hogy nem tudtam mar mi volt a kerdes, masodszorra meg megnagyobb szerencsemre le volt irva a fenykep fole a kerdes. Bar kicsit para volt, hogy ujra kellett olvasnom. :S Nahdehat ez van. Nekem ezek a hulyesegek nem mennek. Szal erdekes dolog ez. No rovidtavu memoria... :S

Aztan egy helyutt a Dianaval kellet parbeszedet folytatnunk. Ott sztem nem voltam annyra rossz, jol vezettem a beszelgetest, tenyleg kerdeztem, meg kozbevagtam, meg osszefoglaltam, de azert ott is bajok voltak a rizsazassal... hogy mit mondjak. Dehat nem is vartam mast. En mindig szar voltam az ilyesmiben. Ezt mondtam mar, nem? Nah mindegy. Talan az egyetemen majd beletanulok, meg azert az anyanyelvemen majd csak jobban megy. Es igazabol meg ugyis tudom, hogy jol tudok beszelni angolul, ez csak egy hulye vizsga, ami nem is az igazsagot mutatja, csak annak egy nagyon homalyos toredeket. Szal annyira azert nem zavar.

Es meg amugy sem tudom, hogy ok mit gondolnak. Majd kiderul! Nem is erdemes tobbet fecserelni a szot.

Vizsga utan elmentem egy nagyon futni!! Annyira jo volt! emlekeztek, hogy amikor ide jottem tokre utaltam futni!? Hat most mar annyira szeretek! Egyszer elkezdem es utana mar abba se akarom hagyni. Mindig egyre hosszabbakat futok. Csak aztan sajna mindig vissza kell jonni dolgozni, es kenytelen vagyok felbeszakitani. De nincs jobb erzes futas utan, es zuhanyzas utan lenni!! Csodajo!!!

Ebben a blogban ketszer is megemlitettem, hogy elkezdtem vkivel dumcsizni. Nah latjatok, ez az amit imadok az angolokban!! Annyira nyitottak! Otthon tokre nem allnek le AKARKIVEL beszelgetni. Itt meg folyton az utcan, a buszon, a metron, csak ugy kialakul egy beszelgetes. Bulikban meg meginkabb! :D Annyira poenok!!! Es tenyleg sgarzik a nemzetbol hogy nyitott. Ha csak azt nezzuk, hogy London mennyire multikulturalis!!! Vagy, ha a nyelvre gondolunk. Az angolra minden mas nyelv hatassal volt, a latin, a nemet, a francia... [foleg]. Es nem ugy mint a franciak vedig a nyelvet, hanem szepen mindent befogadnak es asszimilalnak. Gondolom ezert lehet vilagnyelv, mert ennyire sokoldalu.

Szal tudom, sokszor mondtam foleg eleinte, hogy az angolok mennyire feszinesek, es muek... de igazabol ez az ami vonzo bennuk. Barki, barhol kepes elbeszelgetni veled egy kicsit. Es oszinten, a buszon nincs is szukseged egy mely, komoly beszelgetesre! Viszont ezek a felszines, de kedves, jokedelyu csevegesek tokre feldojak a napot!! Szal meg kell valtoztatnom a velemenyem!!! Erdekes, nem?

Fenomenalis ez a varos!!! Es azt kell mondanom, hogy nekem most kicsit baratsagosabbnak tunik mint otthon, ezzel a nyitottsaggal, amit Budapesten nem talalsz meg ilyen gyakran.

Akartam meg mondani valamit? Nem tudom... Hu, de!!! Szombaton voltam megint a sulival egy rovidebb turan. A Hampton Court Palacehoz mentunk. Ott lakot VIII. Henry... tudjatok a feleseggyilkolos csavo [Boleyn Anna...] Hat halali jo volt megint! Es a legjobb az volt, hogy en ugye most A Masik Boleyn Lany cimu konyvet olvasom, szal tokre benne voltam a temaban, es hozza tudtam szolni a tortenelmi szitukhoz!! :D Olyan kis okosnak ereztem magam. Meg persze a kastely is csodaszep volt! Es megint hallottunk egy-ket elmeselendo sztoryt!! :D

Pl... tudjatok miert tartjak el az angolok a kisujjukat a cseszetol, meg ugy altalaban!? Nahat azert, mert regen a nagy lakomakon ugy ettek, hogy egy nagy adag hust elejuk raktak es az asztalon voltak a martasok. A bal kezed negy ujjaval [mind,kiveve a kisujjad] megfogtad a hust, belemartottad az egyik martasba, aztan atvetted a jobb kezed negy ujjaba, es azzan tomkodted a szadba. Ezzel biztositottak, hogy nem kerul nyal a martasokba, mivel a nyalas kezedet, nem hasznalod amikor a martasok kozeleben vagy. A kis ujj arra szolgalt, hogy ha plusz martast akarsz a husra tenni, akkor a picuri ujjad belemartod a talba es rakened a husira, aztan a kenyerben, majd a szalvetadban megtorolgeted. A kisujjnak mindig nagyon tisztanak kellett lennie. Amikor atadtal valamit a melletted ulonek, mindig biztosra kellett menni, hogy a kisujjad tiszta es makulatlan! Nagyon vicces, nem?

Szal a kisujj fontos tenyezoje az angol kajalasnak! :) Etikett!

Aztan miert nem raokd az asztalra a konyokod!? Azert mert az asztalnak csak az egyik oldalan ultek a vendegek. A masik oldal szabad volt, hogy a szolgalok onnak szolgalhassak fel az etelt. Magyarul az asztalnak csak az egyik oldalan voltak talak, evoeszkozok, bla-bla... minden ami nehez. Ha a vendegek feltettek volna a konyokuket az asztalra, akkor az felborult volna! :D

Hihihihi, szal ezek a nagy sztorik!!! Sztem tiszta izgik!! :) Total poen! Mit meg nem tud az ember! Latjatok, ezert es jo leallni vkivel dumalni! Ezt pl csak ugy tudtuk meg, hogy egy ottani muksoval csak ugy elekzdtunk beszelgetni, o meg tok kedvesen egy ingyen idegenvezetest adott nekunk! NAgyon erdekeseket mondott! :D

Az a szombatom egyebkent nagyon paran kiraly volt! A tura utan elrohantam ropire, ami persze jo volt mint mindig, utana meg meg bulizni is elmentunk es hajnali 3ig tancoltunk. Szal jol kifaradtam! Azon a heten amugy is alig aludtam, mert a Beckyvel voltam minden este, szal meglehetosen faradt voltam. ;) De vasnap probaltam bepotolni.

Szal igy folyik kicsiny kis eletem. Jol megvagyok. Szeretem az embereket. Varom hogy tullegyek az irasbelin is...

Jah es kepzeljetek!!! Becky elment, de Timo visszajott!!! Ma este fogok vele talalkozni! tiszta durva! Emlekeztek meg ra!?

Nah befogom, tudom, hogy tul sokat beszelek. ;) Itt is mindig megkapom, hogy nem lehet mellettem megmaradni, mert be nem all a szam. ;) Nodehat ez van. Rem azert ertheto amiket irok. Mert mindig gyorsan le akarok irni mindenet, de olyan sokaig tart, ezert asszem kicsit ossze-vissza szoktam irogatni. Nem baj, legalabb van benne egy kis izgalom. Ki kell bogoznotok! :)

Jaaa, es meg valami eszembe jutott!!! Kepzeljetek a heten biciklit szereltem! Hazajottem a sulibol es elhataroztam, hogy ez a recseges, pattogas, nyikorgas nem mehet tovabb. Szal nekialltam szerelni. Tetotol talpig mocskos lettem, de megerte!!! Orom volt dolgozni! A legszerencsesebb az volt, hogy valahogy mindenre ratalaltam amire szuksegem volt, pedig soha nem hasznaltam oket. Valahogy logikus ez a lakas, egyszeruen raereztem, hogy mit hol keressek. :D Eloszor is a lancot es valtot jol lerozsdastalanitottam, es beolajoztam. Olyan csodesen es puhan forognak most! :) Aztan a valto nem volt egeszen jo, mindgin nehezere esett valtani, es csomo ideig a ketto kozott kattogott. Halljatok, en meg eletemben nem szereltem valtot! De ez a legviccesebb az egeszben! olyan logikus es atlathato egy bicikli felepitese, hogy egyszeruen csak vegigneztem, hogy mi hova megy, mi mit csinal, mindek mi az ertelme, es hogyan mukodik, es miutan ezzel megvoltam, mar tudtam is hogyan kell megszerelnem. Egy probakor, egy par utolso simitas es mar a valto is tokeletesen mukodik! Csodalatos sikerelmeny!!! Aztan a feket sajna nem sikerult megszerelni, mert nem volt hozza megfelelo kulcs vagy mi a csoda. :S Dehat... majd csak megallok... :P Aztan a kereket is jo kemenyre felfujtam. A vazat kicsit lemostam, mindenfele ketyeret beolajoztam, es a teleszkopbol kiszoritottam a vizet. Szoval egy olyan rendes atmunkalast adtam a biciklinek. Most mar megnagyobb orommel megyek biciklizni!!! Minden nap azt varom, es tervezem, hogy egyszer most mar csak ugy poenbol is elmegyek megint cangazni! Hogy az micsoda jo buli!!! :D Tudjatok, ejszaka a legjobb biciklizni!!! Sotet, alig vannak az utcan, pont kellem a homerseklet... Varazslatos!!!

Szal mindenkinek csak ajanlani tudom, hogy szereljen biciklit! Nagyon kis logikus szerkezet, es tenyleg nagyon nagy sikerelmeny amikor felfogod, hogy a valto hogy mukodik, es ezert hogyan kell egy kicsit meghuzni a bovdent [vagy mi a neve]. Annyira elveztem!!! Es a biciklizes meg tenyleg meg annal is jobb!!! :D

Olyan kis lelekes vagyok, nem? Meg szerencse, hogy ezek a hulyesegek igy felporgetnek. ;) Hahaha!! :D  

Nah, tiszta hulye vagyok, inkabb megyek. Tovabbi jo bogozgatast! Jah es jo VAKACIOT!!! Lassan otthon mar kezdodik! :P

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uk-chrisie.blog.hu/api/trackback/id/tr501177350

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása